کیهان نامه

عبور از سیطره مشهورات-

عبرتهاي عاشورا- ( غفلت خواص)

 

سلام بچه ها امروز با سينه اي محزون از غم  و غربت صاحبان اين ايام دست بر

صفحه كليد (قلم)   برده و  مكنوات قلب خويش را  از انگاره درونم  بر صفحات 

مقابلتان ظاهرمي نمايم ،به اميد اينكه سهمي از نگارنده بر تقلاي بشر از بابت

 درك اين ايام بماند.

همانگونه كه مطالعه فرموديد،تلاش  داشتم در اين مقال هرجند مختصر

بحثي را باب نمايم  از اينكه "چه شد ملتي را كه آنچنان محبوبشان

خاندان آل طاها بوده و  حرمت  حرم  رسول الله را از اهم خويش 

 مي پنداشتند،كمتر از نيم قرن(۴۸سال) بعد از  رحلت رسول خدا، به

بي رحمانه ترين شيوه فرزند زهرائ مرضيه را كشتند وبر بدن پاكش

سرود پيروزي از بابت دفع خارجي سر دادند

نميدانم از ين واژه "خارجي "چه استنباطي داريد؟

در ادبيات سياسي عرب آن ايام "خارجي" به كسي اطلاق ميشد كه از

دين خارج گشته و كافر شده باشد،پس در اين حال ضمن آنكه واجب القتل

مي باشد،تاراج اموال و اسارت بردن خانواده اش نيز مباح(بي عيب) است

درسال ۱۳۷۳آيت الله خامنه ايي درلشكر ده سيدالشهدائ مبحثي راتحت

عنوان عبرتهاي عاشورا مطرح كردند.

ايشان دريكي دوسال بعد درلشكر ۲۷ محمدرسول الله دوباره آنرا تشريح

فرمودند اما باز كمتر كسي بدان موضوع پرداخت.!!

رهبر انغلاب در عاشوراي سال ۷۸(اشتباه نكنم)  ضمن تشريح واقعه

عاشورا به بحث عبرتهاي عاشورا با نگاه بازتر پرداختند و شخصيتهاي

معمم و دانشگاهي كشور را نهيب زدند كه چرا از چندين سال قبل كه

اين مسئله مهم طرح گرديد كسي حاضر نشد ،با نگاه تحليلي و جدي به

واقعه عبرتهاي عاشور بپردازد؟! 

                                                **********

واقعا عبرتهاي عاشوراچيست كه آيت الله خامنه ايي روي آن تاكيدداشتند؟!

موضوع اصلي اين بوده كه بايدfررسي شود چه كساني در طبقه حاكميت با

فراموش نمودن مباني رسول اكرم، سبب گشتند اين چنين تحريف تاريخي

صورت پذيرد و  بعد ۱۲ سال از رحلت پيامبر اسلام، شيوه "سلطنت اسلامي"

درسطح حاكميت (معاويه درشام) باب گردد طوريكه خليفه دوم(عمربن خطاب)

نi تنها آن را مخالف روش و منش رسول الله ندانست و بر تقابل باآن تاكيد

ننمود،بلكه باتمجيد از عملكرد معاويه ،وي را "كسري عرب"ناميد

شايدبتوان اولين انحراف در مباني نظام پيامبر را  زرسالار گشتن طبقه

حاكميت بعد رسول الله توصيف نمود

وقتي معيارها تغيير نمايد  ،انتظار نبايد داشت عملكرد هانيز بسان سابق باشد

كاغذ تورنسل را در نظر بگيريد(علوم تجربي دوران راهنمائي) وظيفه اش چيست؟

بله، درست است،وظيفه آن تشخيص اسيد از باز است كه هرگاه آن را در هريك

 از اسيد يا باز ببريد،رنگش از آبي به  قرمز تغيير ميابد.

حالا در نظر بگيريد ،روش و منش طبقه حاكم (خواص)تغيير كند،حالا وضعيت

 جامعه ديگر چه ميشود،خوب ديگر كاملا مشخص است

"صاحب اين قلم" اعتقاد داردعلت اصلي انحراف جامعه رسول اكرم و درپي

آن رخدادواقعه غم انگيز عاشورا،غفلت خواص و دنيا زدگي و رفاه طلبي آنان

بوده است ،بنحوي كه وقتي به شيوه زندگي بسياري از آنان با نگاه جدي

 بنگريم متوجه اين تغيير وضعيت و عقب نشيني از خلوص نيت، خواهيم شد.

اموال  سعدبن ابي وقاص بيش از چند هزار شتر و چند ميليون درهم  بوده و 

 شمش هاي طلا عثمان بن عفان را ورثه او با تبر چند تكه مي نمودند و.....

در نظر بگيرد كه اين شيوه متمول زيستن در نزد برخي از بزرگان ما كه اتفاقا نه

 تنها كت شلواري ها بلكه طبقه روحانيت و فرزندان  آنان را چگونه  دربرگرفته

 است خانه هاي جند ده ميليارد توماني، خودرو هاي آخرين سيستم،

سفرهاي متعدد سياحتي خارج، ويلاهاي مختلف، و ييلاق و قشلاق متعدد....

 خدا آخر و عاقبت ما را بخير كند.!

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه هفدهم اسفند 1388ساعت   توسط یوسف